sobota, 17 maja 2014

About Design


Dzień dobry, dzień dobry, dzień dobry :)

Nie wiem kiedy to minęło, ale właściwie już prawie tydzień odkąd wróciłam z targów About Design w Gdańsku. Czy Wam też czas tak szybko leci?

Tyle tych targów w Polsce i na świecie, że właściwie można by żyć cały rok na walizkach :) Dla mnie są to trzecie targi w tym roku, przy czym w tych uczestniczyłam w sposób szczególny  - aktywnie! Zaczęło się jak zwykle - zadzwoniła Ula Michalak z Interiors Design Blog i kazała natychmiast wysyłać kilka słów o sobie bo składają właśnie katalog na About Design i mam jakieś 15 minut (tak w małym uproszczeniu bo zgłosiłam się oczywiście wcześniej). Nienawidzę pisać o sobie ... ale co było począć ;) Trzeba było to napisałam, a jak napisałam to pojechałam. Obok firm wystawiających swoje produkty było nas 5 dziewczyn piszących blogi. Naszym zadaniem było przygotować stylizacje z wykorzystaniem produktów firm wystawiających się na targach. Tworzyłyśmy tzw. bloggers zone.










W naszych stylizacyjnych poczynaniach wsparło nas kilka firm, poniżej zdjęcia stoisk niektórych z nich a poniżej lista wszystkich współpracujących marek.



Firmy współpracujące:

Jaga: jagatrendy
Stoliki szklane: stolikiszklane
Pufa Design: pufadesign
Paper Sculpture: papersculpture
Lobby Meble: dystrybutor dywanów Carpets&More - lobby-meblecarpetsandmore
Marru: marru.pl
Sabina Glass: sabinaglass.pl
Mariidom: mariidom.pl
Bambaki: bambaks
Craftoholic Workshop: craftoholicshop.com
Koty na płoty: kotynaploty.pl


Poza firmami współpracującymi z nami kilka przykładów dobrego dizajnu. Widzicie zdjęcie powyżej (dolny lewy róg)? Na pierwszym planie coś tam takiego małego na stoliku... To teraz patrzcie poniżej w skali makro :) Superman i ten drugi hero-blondi jacyś zblazowani ale prześmieszni, straszni mi się spodobali w tych wypasionych fotelikach... zwłaszcza, że są naprawdę malutcy.





Teraz uwaga.... dizajn w wersji hard-core! Dla wszystkich wielbicieli stylu nowoczesnego - ta dam! Piękne ultra-nowoczesne trumny :) Ewentualnie równie stylowe urny :)

Śmiechem żartem niezła nisza co? Ja zbierałam zęby z podłogi jak je pierwszy raz zobaczyłam. Jest dizajnersko? Nie pytajcie tylko czy wygodnie:) Nie testowałam:) 

I to polska firma, polscy młodzi architekci. Zwycięzcy finału projektu Go Creative. Biznes na Start. Jestm pod wrażeniem (www.aeonform.com).





Muszę oczywiście napisać również (po części z racji miejsca w którym pracuję) o pracowni architektonicznej oferującej domy pasywne i energooszczędne MIDI. Te domy to nasza przyszłość więc warto się już powoli przyglądać. Muszę przyznać, że nawet ładne mają projekty. Dotychczas wszystkie domy pasywne przypominały garaż skrzyżowany z kurnikiem a tu proszę taka niespodzianka. Ładne dizajnerskie domki. 

Jeżeli dodatkowo nie znacie różnicy między domem pasywnym a energooszczędnym to na stronce MIDI jest wytłumaczenie ( www.midi-architekci.pl) .






A teraz czas na stylizację w której najwięcej maczałam palców. Muszę jeszcze raz podziękować firmom dzięki którym wyszło moim zdaniem całkiem fajnie.

Najpierw pochwalę dywan bo był piękny, taki co się chce z tych targów od razu wynieść. Udostępniła go firma CARPETS & MORE  za pośrednictwem Gdańskiego sklepu LOBBY meble. Model black & white do kupienia TU. Na żywo jest jeszcze piękniejszy. Jak ja się cieszą, że można w końcu kupić w Polsce piękne dywany

Dywan był świetną bazą, za to klimat robiła Krowa gazetowa od Paper Sculpture.  Rewelacja! Siostry bliźniaczki tworzą naprawdę dobry dizajn. Krowa ze zdjęć TU.
Ale zobaczcie też inne krowy, jest dużo kolorowych. Są też inne formy.









No i.... lampa z papieru. Piękna. Wykonawcą jest Maria Reder. Wejdźcie na stronę i zobaczcie różne modele: www.mariidom.pl 
Przy okazji zwróćcie uwagę na ciekawy projekt „100palców” :) Jest to sklep internetowy, który powstał z myślą o kreatywnych i przedsiębiorczych pięćdziesięciolatkach. Dizajnerskie rękodzieło. Świetny pomysł!




No i piękna, naprawdę przepiękna pufa, którą wyniosłam (dosłownie) ze stoiska Pufa Design. Puf robiony jest przez Motarnia, a kupimy go w Pufa Design: http://pufadesign.pl/meble-design-wyposazenie-wnetrz/1146-puf-pleciony-szaro-bezowy-motarnia-kostka-55-cm.html. 
Ogólnie w Pufa Design znajdziemy sporo dobrego dizajnu.






A na koniec jeszcze o czymś innym. Mówi się: "rób, to co lubisz, a nigdy nie będziesz musiał pracować" i jest w tym sama prawda. Na targach spędziłam cały weekend. Ale nie mogę powiedzieć żebym czuła, że to jakakolwiek praca. Nie dość, że zwiedzanie targów to dla mnie przyjemność sama w sobie to jeszcze byłam w Gdańsku z super fajnymi dziewczynami. Oprócz zajęć na targach miałyśmy czas żeby zjeść rybę w Przystani, pospacerować po plaży i ogólnie świetnie się bawić. A do tego wszystkiego mieszkałyśmy w Zatoce Sztuki. Czego chcieć więcej??

Znacie Zatokę Sztuki? Rewelacyjna miejscówka. Zobaczcie więcej zdjęć na Instagramie. Rzut beretem od molo Sopockiego, stoi na samiutkiej plaży a widok z balkonu powalający. I nawet mimo prognoz okrutnych udało nam się zjeść śniadanie na tarasie. Było przepysznie!




Zobaczcie jak wyjazd widziały dziewczyny. Bardzo mi się podobają ich relacje. Każda jest inna a wszystkie bardzo ciekawe.

Ula:
http://interiorsdesignblog.com/friday-favorites-from-about-design/
http://interiorsdesignblog.com/the-best-place-by-the-baltic-zatoka-sztuki
Dagmara:
http://forelements.pl/potrzeba-matka-wynalazku-czyli-bloggers-zone-wojuje-i-stylizuje-w-gdansku/ 
Magda
http://wnetrzarka.blogspot.com/2014/05/blogi-na-about-design-wielka_13.html/
Kasia
http://klikinterior.pl/2014/05/14/girls-just-want-to-have-fun-about-design/



Miłego weekendu kochani!

5 komentarzy:

  1. Ciekawie czyta się kolejne relacje z tego wydarzenia. Każda z nas piszę trochę o czymś innym, ale wspólnym mianownikiem jest u każdej cudowny pobyt w Zatoce Sztuki :) Pozdrawiam i dzięki za transport :) m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda?? Ja chłonęłam wasze relacje jakby mnie tam nie było:) A pobyt w Zatoce Sztuki to wydarzenie samo w sobie :)))

      Usuń
  2. Oj, dziewczęta, po prostu musimy tam znowu pojechać! Było tak fajnie, że ten numer trzeba powtórzyć :) No i bardzo mi się spodobało, jak bardzo potrafimy się zmobilizować i wykombinow stylizacje wespół w zespół !

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrzebujesz mieszkania? No to na co czekasz? Weź wejdź sobie tutaj: nowe mieszkanie wrocław i zakup idealne mieszkanie już dziś! Moim zdaniem warto, jest to najlepsza możliwa strona internetowa, która sprzedaje idealne mieszkania!

    OdpowiedzUsuń