niedziela, 23 listopada 2014

Mój dom - kuchnia

Zastanawiam się od czego zacząć, tak dawno mnie tu nie było. Odkąd urodziła się Zosia to mój świat zawirował, a pisanie na blogu zeszło na dalszy plan.  Ale najwyższa pora wrócić do Was. Zosiulek ma już 7 m-cy, a ja powoli zaczynam się ogarniać w nowej rzeczywistości ;)

Obiecałam sobie, że następnym pomieszczeniem, które Wam pokażę nie będzie kolejna łazienka ;) Słowa dotrzymuję i tym razem chciałam pokazuj kuchnię.

Jeśli chodzi o kuchnię to jednym z elementów, które chciałam w niej zrealizować był okap w zabudowie. Pisałyśmy o nim TUTAJ.  Ze względu na fakt, że mój mąż lubi gotować i spędzał sporo czasu w kuchni w poprzednim mieszkaniu, podjęliśmy decyzję, że tym razem chcielibyśmy, aby była ona w całości otwarta na salon. Taki zresztą zamysł miał i projektant domu, więc nie było konieczności wyburzania ścian. A że jestem zwolenniczką otwierania przestrzeni, to było idealnie po mojej myśli.


Stan surowy poniżej:






Początkowo chciałam bardzo białą kuchnię, ponieważ lubię jasne wnętrza. Ale miałam taką wcześniej i wiem, że utrzymanie jej w czystości wymaga sporo wysiłku, zwłaszcza jeśli sporo się gotuje.




Moje inspiracje do kuchni:

[1]

Dlatego rozpatrywałam również ciemniejsze kolory.


[2, 3]

Ostatecznie zdecydowałam, że na kolor kuchni wybiorę szary.

[4]


Jednak pojawiła się kwestia, jak zaprojektować kuchnię, żeby było praktycznie i funkcjonalnie. Wyzwanie stanowił jej układ. Niestety jedyna ścina, na której mogła stanąć, miała na większej części okno. Oznaczało to, że nie ma miejsca na szafki wiszące i wszystkie pozostałe elementy wyposażenia. W tej sytuacji, jako zwolenniczka otwartych przestrzeni,  musiałam wybrać pomiędzy tym czy chcę, żeby było przestrzennie czy jednak funkcjonalnie. Wybór padł na funkcjonalność. Dlatego, nie bez żalu, zdecydowałam się zabudować otwartą klatkę schodową, aby uzyskać więcej przestrzeni do przechowywania. 

Długo się również zastanawiałam czy chciałabym ją zrobić na zamówienie czy kupić gotową. Po moich wcześniejszych doświadczeniach z wykonawcami podczas urządzania mieszkania, wiedziałam, że jeśli cokolwiek będzie nie tak, cokolwiek później się zepsuje, to szanse na serwis będą jak szukanie zaginionej arki. Dziwnym trafem nie odbierają telefonów, nie odpowiadają na maile - jak kamień w wodę. Nie wspominając już o cenie takiej kuchni.


W trakcie prac:


Zdecydowałam, że jednak kupię gotową kuchnię, a wybór padł na Ikea. Tym bardziej, że mieli taką w kolorze szarym, która bardzo mi się spodobała. Wymiary ścian zostały pod nią od razu dopasowane już podczas prac wykończeniowych w  tym pomieszczeniu, aby nie trzeba było robić niepotrzebnych zaślepek i tego typu rozwiązań, za którymi nie przepadam. Sama kuchnia została zamontowana w ciągu jednego dnia, a co ważniejsze, panowie monterzy, widząc drobną rysę podczas jej montażu (której ja bym nawet nie zauważyła, bo była na rancie frontu) od razu zaproponowali wymianę. Muszę przyznać, ze dobry serwis ma ogromne znaczenie.



 
 
Zastanawiałam się również nad wykończeniem ściany nad blatem. Początkowo chciałam kamień lub konglomerat na blat i obudowę, ale ceny były mało przyjazne ;) A że chciałam coś prostego i nie rzucającego się w oczy to w końcu postanowiłam zrobić zabudowę ze szła barwionego na biało. Muszę przyznać, że w użytkowaniu sprawdza się rewelacyjne.

A oto efekt ostateczny. Moim zdaniem zdjęcia nie oddają klimatu, który udało się osiągnąć. Jest naprawdę ciepła i przytulna, szczególnie w połączeniu z salonem, który pokażę kolejnym poście.  Na zmieszczenie zdjęć namówiła mnie jednak Marta. Była to już druga sesja zdjęciowa, z której nie do końca byłam usatysfakcjonowana. Wiem, że gdybym nie zrobiła tego teraz to do kolejnego razu znowu upłynęłoby trochę czasu ;) 

Efekt ostateczny:




A to moje małe wnętrzarskie marzenie, okap w zabudowie zrobiony przez tatę. Po jego wybudowaniu śmialiśmy się z mężem, że wygląda jak mała rzeźba. Zdecydowanie ciekawsze rozwiązanie niż powszechnie stosowane okapy wiszące. Ma też aspekt praktyczny - wymaga tylko czyszczenia od dołu ;)







 


Na koniec, jak zwykle, małe podsumowanie dla porównania efektu - stan przed i po realizacji.

Podsumowanie z przed i po:







I jeszcze mały dodatek :) W czasie robienia zdjęć Zosia wszystko nadzorowała i trzeba było gdzieś ją umieścić. Okazało się, że duży zlew jest jeszcze bardziej praktyczny, niż nam się początkowo wydawało. Można powiedzieć, że Zosiulek również odnalazła się w kuchni i spędza tutaj z nami najwięcej czasu  ;)



Miło mi do Was wrócić :) Mam nadzieję, że chociaż trochę się stęskniliście ;)

Do następnego posta!

85 komentarzy:

  1. Świetna, domowa kuchnia! I cudowna Zosia!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kuchnia i w moim ulubionym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Szary to też jeden z moich ulubionych kolorów :)

      Usuń
  3. Robi wrażenie:) Zastanawiałam się nad funkcjonalnością szkła na ścianie za blatem... Obawiałam się, że nie starty od razu tłuszcz (a mój kucharz zawsze "zapomina") nie zostawi przebarwień... Zdecydowałam się na pytki metro, które jak widzę, że szalenie modne :D (dziś je przewiozłam wreszcie do mieszkania! jupi!!). Śliczne szare szafki - też rozważałam, ale mam dość małą i ciemną kuchnię (od północy), bałam się, ze wyjdie zbyt smutno, dlatego została biel i drewniany blat (okleina).
    Widzę, że kolejny blog do mojej listy "inspiracyjnej"
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szyba jest bardzo funkcjonalna, łatwo sie czyści. Nie grozi jej przebarwienie, ponieważ jest barwiona od strony montowanej do ściany. U mnie sprawdza się rewelacyjnie. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Pięknie! Ja bym się jeszcze pokusiła o jakąś wyspę, ale w sumie duży stół wystarczy jako pomocnik. PIĘĘĘKNA kuchnia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ze względu na ograniczoną przestrzeń musiałam wybrać albo stół albo wyspa. Gdym mogła to zrobiłabym i to i to. Może kiedyś sie uda, zapisane na liście życzeń do kolejnego domu ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Bardzo udany Projekt! Zosia również cudna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna kuchnia! Gratuluję! Jeszcze raz przekonałam się, że szara kuchnia jest boska - też planuję meble w tym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna kuchnia :-) Szarość wpasowała się idealnie - u mnie z racji niedostatecznej ilości światłą będzie biel. A kinkiety nad oknem - bomba :-) No i bobo jaki uroczy ;-))
    Czy na podłodze to płytki ceramiczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Na podłodze jest deska dębowa olejowana. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. No tak :-) podobnie jak u Marty :-)
      Lubię tu powracać i pooglądać Wasze piękne wnętrza przy porannej herbatce:-)
      Mam pytanie odnośnie okapu - jakiej jest firmy? Marzy mi się taka obudowa okapu bez wiszących szafek ale niestety z racji małego metrażu muszę mieć szafki wiszące ale okap ukryję tak aby w ogóle nie było go widać - mój typ to Elica model Ciak
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
    3. Ja wybrałam okap do zabudowy Electrolux :) Ale ten typ sie nie wysuwa. Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Cóż ja mogę napisać...jest pięknie...marzy mi się taka kuchnia...

    OdpowiedzUsuń
  9. Zosia <3 w zlewie :D Cudnie! Kuchnia piękna - rewelacyjna zabudowa tam z boku, z piekarnikiem. Właśnie taka ściana szafek mi się marzy :) Pięknie!
    A co do zdjęć, upewnij się, że macie wyłączoną autokorektę. To w ustawieniach na google+ gdzieś się sprawdza. Niby korekta, ale sprawia, że zdjęcia na blogu wyglądają gorzej niż oryginały na dysku. Natomiast nie masz się czym przejmować! Super, że pokazałaś kuchnię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczna kuchnia, dodaje ją do moich ulubionych pintrestowych inspiracji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bosko!!! Uwielbiam Twój dom i pomysły. Kopalnia inspiracji :-) Poproszę o więcej!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna! Wspaniała! Cudowna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna!!!!Nic dodać nic ująć.
    Szukam czjanika podobnego do twojego ,można wiedzieć gdzie kupiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czajnik kupiłam w sklepie internetowym http://www.dedekor.pl Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Kuchnia - marzenia, a ta podłoga i lampy....przepiękne ! Pozdrawiam i zazdroszę !

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeglądam Pani bloga , kolejne piękne zdjęcia. Kuchnia bardzo ładna . Przebudowa ścian uważam na plus kuchnia stała się zdecydowanie bardziej funkcjonalna. Jak zawsze wszystko dopracowane w najmniejszym szczególe. Nawiązując do łazienki czarno-białej czy mogłaby Pani zdradzić nazwę płytek pod prysznicem , na podłodze oraz łupka . Gdzie ewentualnie zostały zakupione . Bardzo mi się podobają zastanawiam się nad podobnymi. Proszę o odpowiedz . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) Co do płytek w łazience na podzłodze i ścianie to wszystkie one są z łupa naturalnego i zostały zakupione w jednym miejscu w firmie KIMAR PRO ART, która ma salon na Bartyckiej 26 w Warszawie. Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuje oglądałam kiedyś u nich łupek :) czy ma Pani na myśli black slate bądź nero brasil? Jeśli mogę zapytać jeszcze o łupek na tle wanny czy rownież został kupiony w KIMAR?Rowniez jest naturalny kwarcytowy? Można wiedzieć jak sie nazywa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystkie płytki z łupa zostały zakupione w tym salonie. Niestety nie wiem, który to rodzaj a nazwy nie pamiętam :( Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Pięknie :) gdzie Pani kupiła te lampy?? Fantastyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) Lampy nad stół kupiłam na Westwing. Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Kuchnia pięknie się prezentuje. Zastanawiałam się czy będzie biała, czarna czy szara:) Wybór idealny. Nie pokusiły Pani uchwyty z NL?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) Uchwyty z NL kusiły bardzo, ale ponieważ zależało mi na zrobieniu prawie całego domu w jednym czasie to budżet, który i tak się rozjechał, już by tego nie zniósł. Ale nic straconego, mogę za jakiś czas wymienić ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  20. jeeej! piękna jest ta szara kuchnia! ja się zdecydowałam na białą i narazie nie narzekam ;) chocież rzeczywiście nieco częściej trzeba przecierać fronty ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kuchnia jest przepiękna. Naprawdę! Choć uwielbiam kolory, taka kuchnię mogłabym mieć I mówię to ja, której w duszy gra Meksyk!

    OdpowiedzUsuń
  22. Kuchnia cuuudo! Zajrzałam do Ciebie pierwszy raz, ale już wiem, że będę stałym gościem! Pisz i inspiruj jak najczęściej!
    Mamj eszcze pytanie o blat czy jest z Ikea? Jak się nazywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, blat jest z Ikea a jego nazwa to Ekbacken. Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Duża kuchnia to była dla mnie podstawa, gdy szukałam projektu domu. Siostra pokazała mi stronę www.dyskontprojektow.pl Są tam najtańsze projekty domów jednorodzinnych w Polsce. Wszystkie projekty kosztują 650zł, a szeroki wybór sprawił, że nie mogłam zdecydować który wybrać. Świetnie rozplanowane duże kuchnie z jadalniami, tarasami, wydzielone lub otwarte na salon.. Bardzo lubię gotować i spędzać czas z rodziną i znajomymi w domu a Kuchnia właśnie, od dziecięcych lat była dla nas integracyjnym miejscem w domu.

    OdpowiedzUsuń
  25. świetna kuchnia :) wygląda pieknie i funkcjonalnie. ja zastanawiam się nad czymś w stylu http://kuchnieportal.pl/aranzacje/0/270/jak-urzadzic-kuchnie.html ale chyba zainspiruję się twoim wnętrzem :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Pani Lidko moze pani podac kolor RAL lub nazwe odcienia szarego na szafkach ?

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne inspiracje:) A właśnie poszukuję takich rzeczy, ponieważ kupiłam nowe mieszkania Wrocław centrum. Zwłaszcza ten zlew mi się bardzo podoba. Nie chciałam na pewno metalowego, bo podobny mam teraz w wynajmowanym mieszkaniu i cały czas są na nim jakieś zacieki. Mocno też widać brud na nim.

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetna aranżacja! U mnie w projekcie kuchni też jest okap w takiej zabudowie z karton gipsu, czy tutaj to jest z płyty mdf zabudowa czy z karton gipsu? Bardzo bym chciała żeby wyszło tak jak na tych zdjęciach u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń


  29. Kittens For Sale
    Russian Blue Kittens for sale

    They are well groomed russian blue kittens for sale . they socialized, having been raised in our home as members of our own family in order for them to become ready toS be a member of yours. They are quite comfortable around all ages, Russian Blue Kittens Breeder including the elderly and young children.

    Kittens for sale
    Russian Blue Cats

    OdpowiedzUsuń


  30. braising pan
    https://rainbowkitchensupplies.com/product-category/braising-pan/
    Broilers
    https://rainbowkitchensupplies.com/product-category/broilers/
    charbroil oilless fryer
    https://rainbowkitchensupplies.com/product-category/charbroil-oilless-fryer/
    combi oven
    https://rainbowkitchensupplies.com/product-category/combi-oven/

    OdpowiedzUsuń
  31. yorkies puppy for sale
    yorkies puppy for sale
    Yorkies are prized toy dogs due to their regal appearance and sassy attitude.
    Yorkie puppies love bonding with their humans through consistent and loving affection
    yorkies puppy for sale
    yorkies puppy for sale
    .adorableyorkiepup

    OdpowiedzUsuń