sobota, 22 listopada 2014

Szafa , bieliźniarka, kredens?

Dzisiaj każdy zobaczy zapewne coś innego. Jedni szafę, inni bieliźniarkę, ktoś może stwierdzi, że to kredens, a w sumie może nawet i duża komoda:) Przeznaczeń i zastosowań wymieniać można jeszcze więcej. Ale jedno jest pewne. Nie widziałam takiej szafy u nikogo w domu.

Tak często brakuje nam miejsca na przechowywanie a jednak nie decydujemy się na dodatkowe zamknięte szafy ani w dużym pokoju (poza szafami typu komandor którym mówię NIE :) ), ani w kuchni i również nie w jadalni. Tymczasem pokazywane dzisiaj szafy chodzą za mną już od jakiegoś czasu ponieważ pojawiają się we wnętrzach o różnych stylach. Oczywiście każda z nich jest trochę inna żeby pasowała do całości wnętrza. Ale jedno jest wspólne - stoją w miejscach nietypowych dla naszych domów.

Ogólnie za względu na mniejsze mieszkania czy domy inaczej obecnie planuje się wnętrza. Szafy mamy głównie w zabudowie co też jest piękne i bardzo praktyczne. Ale czy stare drewniane szafy nie są urokliwe?

Mi się kojarzą z dawnymi czasami i coraz bardziej mam na taką ochotę.

Drewniane proste czy stylowe?


[1, 2]


A może szare?


 [1, 2]


Bardziej tradycyjne?


 [1, 2]


A może orientalne?

 
 [1, 2]


A dlaczegóż by nie kolorowe????


[1, 2]



Ile wnętrz i ich właścicieli tyle pomysłów.

Właściwie taka szafa jest rewelacyjnym pomysłem na DIY. Przeglądając rożne strony ze starociami często natrafiam na takie stare szafy (najłatwiej znaleźć je pod hasłem"szafa holenderska"). A jak już ją upolujemy to tylko od naszej wyobraźni zależy co z nią zrobimy.

Jeżeli zdążyliście mnie już poznać, to wiecie, że post ma tylko zwrócić Waszą uwagę na takie szafy. Natomiast duuuuuuuuuużo więcej inspiracji jak zwykle na Pinterest: http://www.pinterest.com/lostintimepl/a-r-m-o-i-r-e/

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam miłego weekendu!


8 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się takie szafy, niestety w naszej sypialni mamy szafę zabudowaną i jedynie w pokoju dziecinnym będzie mogła taka stać no i na naszym holu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pokój dziecięcy wydaje się wręcz wymarzony, zwłaszcza jeżeli szafę można pomalować na jakiś piękny kolor :)

      Usuń
  2. Fajne te szafy, przez Ciebie Marta zwracam uwagę na rzeczy które kiedyś mnie nie interesowały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasia, to najlepsze co można usłyszeć:)

      Usuń
  3. Niedługo będę szczęśliwa właścicielka takiej szafy, tylko będzie miała stalowe drzwi za szkłem. Podczas poszukiwań trafiam na piękne szafy w NL. Jjedyna wada jest jednak zapach, na który naprawdę trzeba uważać. To trochę utrudnia wybór, ale można trafić na perełki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie boję się szaf (ale taką z wejście do Narni mogłabym mieć...), więc ich unikam i wszystko mam w komodach. Tu jednak spodobały mi się te łagodne, pastelowe. Choć pewnie i tak zamykałabym je na cztery spusty. Tak na wszelki wypadek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. W dzisiejszych czasach, kiedy większość mebli jest masowej produkcji, takie perełki mogą dodać wnętrzom ciepła i niepowtarzalnego klimatu. Myślę, że szczególnie warte uwagi są szafy retro, które z powodzeniem mogą służyć nie tylko jako miejsce na przechowywanie rzeczy, ale także jako prawdziwe dzieła sztuki. Również podzielam pomysł na DIY. Przy odrobinie kreatywności i pracy, można przemienić starą, zapomnianą szafę w prawdziwą ozdobę domu. A jeśli dodamy do tego satysfakcję z wykonanej własnoręcznie pracy, to efekt końcowy jest bezcenny. Drewniane proste czy stylowe? A może szare? Bardziej tradycyjne? A może orientalne? A dlaczegóż by nie kolorowe? Ile wnętrz i ich właścicieli tyle pomysłów. A jeśli nie masz starej szafy zawsze możesz przerobić jakąś współczesną szafę na styl retro. To świetna inspiracja dla osób, które chciałyby w nieco inny sposób podejść do aranżacji swojego wnętrza.

    OdpowiedzUsuń