niedziela, 22 marca 2015

Oświetlenie

Projektując mieszkanie jednym z ważniejszych elementów jest dobre rozplanowanie oświetlenia. Nie dość, że trzeba pamiętać o odpowiedniej mocy oświetlenia to jeszcze o jego właściwym rozłożeniu żeby doświetlić najważniejsze części mieszkania. 
Przez lata nauczyliśmy się tradycyjnego rozkładu. Żyrandol w salonie, plafon w kuchni, sypialni i łazience. Nad stołem lampa i ewentualnie lampy na stolikach i komodach (o ile przewidziane było akurat w pobliżu gniazdko). 

Jest jednak alternatywa. Oświetlenie nazywane przeze mnie "technicznym". Oświetlenie, które nie jest ozdobą samą w sobie jak żyrandole, ale daje równe doświetlenie i rozwiązuje problem brzydkich plafonów. Oświetlenie takie może pojawić się obok oświetlenia tradycyjnego lub nawet zamiast niego w bardziej nowoczesnych wnętrzach.

Jestem absolutną fanką takich rozwiązań. Oczywiście u siebie też takie zastosowałam w przedpokoju, kuchni i łazience. 

Jest to oświetlenie, które pasuje do każdego stylu ponieważ ono właściwie nie narzuca żadnego stylu. Odnajdzie się we wnętrzach skandynawskich poprzez belgijskie, angielskie, francuskie czy współczesne.  

Oświetlenie "techniczne" zasadniczo możemy podzielić na wpuszczane, natynkowe i reflektory.

Oświetlenie wpuszczane może być z ramką lub bez ramki. W różnych kształtach i kolorach. W macie lub połysku. Moim faworytem jest oświetlenie wpuszczane w kolorze białym matowe bez ramek.





Jeżeli nie możemy wpuścić oświetlenia w sufit ze względu na niskie mieszkanie, rozwiązaniem będzie oświetlenie natynkowe. I znowu może być ono białe lub czarne. W różnych kształtach.




Reflektory również w wielu miejscach spełnią swoją funkcję. Mogą być to pojedyncze punkty lub szynoprzewody.




Powyższe zdjęcia pochodzą ze strony Aquaform jednej z najbardziej lubianych przeze mnie polskich firm produkujących oświetlenie "techniczne". Nie jest to jednak jedyna firma warta polecenia. Ciekawą ofertę mają też: Chors, PP DESIGN czy BPM Lighting.


A teraz trochę inspiracji na potwierdzenie, że takie oświetlenia wygląda naprawdę z klasą.


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1, 2]


[1]


[1]


[1]


[1, 2]

Miłej niedzieli! Słonecznego tygodnia!


20 komentarzy:

  1. Oświetlenie w polskich domach to temat rzeka......

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo dużą uwagę zwracam na oświetlenie, a moim ulubionym tematem są lampy stojące. Jak wchodzę do sklepu meblowego/budowlanego, to mam ochotę wykupić wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Te szynoprzewody z 7 zdjęcia - cudne! Mogę prosić o informację skąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi to przypomina reflektorek Bilas z firmy spotline, ale ciężko powiedzieć po tym zdjęciu

      Usuń
  4. Fajny pomysł z tym oświetleniem technicznym. Nigdy nie myślałam, że może występować obok tradycyjnych form. Szukałam informacji, jak w ogóle powinno się oświetlać mieszkanie. Jak zrobić to dobrze. Znalazłam sporo ciekawych informacji http://polskiebudowlane.pl/portal/jak-dobrze-rozplanowac-oswietlenie-w-mieszkaniu-podpowiadamy/ i jak do tego dołożę Twoje pomysły, to myślę, że uda mi się stworzyć bardzo oryginalną aranżację. Wreszcie nie taką nudną, jaką miałam do tej pory :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam w domu oświetlenie LED-owe. Teraz jest ono najbardziej energooszczędne. Tylko przy zakupie takiego oświetlenia zwróćmy uwagę na producenta, lepiej kupić od sprawdzonego producenta Klusdesign.pl
    Wspomnę też, że nie ma co rzucać się na LEDy z supermarketów, są one niby tańsze, ale jednocześnie mniej trwałe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zgodzę, iż lampy energooszczędne są lepsze od innych. Mam takie żarówki i lampy w domu i powiem, że naprawdę i długo świecą oraz można zaoszczędzi na prądzie.:)

      Usuń
  6. Mi się bardzo podoba lampa w stylu prowansalskim Piękny klasyczny styl do pięknej sypialni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepiej sprawdza się się to oświetlenie w łazience, szczególnie wokół lustra. Ledowe światła mają bardzo przyjemną barwę, pobierają mało prądu i pasują praktycznie do każdego pomieszczenia.Na stronie dlaelektrykow.pl znajdziecie wiele różnego rodzaju ledowych świateł

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne oświetlenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też właśnie szukam jakiegoś ciekawego oświetlenia do swojego mieszkania. Przede wszystkim interesują mnie Ekskluzywne lampy oświetleniowe. Może znacie jakiś dobry sklep z takim asortymentem, który możecie mi polecić? Ja całkiem ciekawe oświetlenie widziałem w sklepie lampa-lampy.pl. Może ktos z was o nim słyszał i wypowie sie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  10. ja nie bardzo wiedziałem jakie oświetlenie powino znaleźć sie u mnie w mieszkaniu. ostatecznie zdecydowałem sie na jedna z propozycji zawartych tutaj https://deko-rady.pl/oswietlenie-salonu . jeśłi i wy szukacie inspiracji odnośnie oświetlenia, polecam wam tutaj zajrzec, ponieważ jest tu na prawdę sporo ciekawych propozycji

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie urządzams woje biuro i chciałem sie was zapytać czy możecie mi podpowiedzieć, czy waszym zdaniem takie rozwiązanie jak Fototapety do biura będzie dobrym pomysłem i warto go wykorzystać w aranżacji tego pomieszczenia? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  12. Przekonałam się ostatnio, że na rynku jest tyle różnych nowości i zarazem możliwości związanych z oświetleniem, że bardzo ciężko zdecydować się na jedno rozwiązanie. Jednak jedną z lepszych stron, która posiada oświetlenie i wszystkie elementy do jego montażu jest https://www.interblue.pl/ i chyba z ich pomocy najlepiej sobie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo trudno znaleźć oświetlenie w 100% spełniające nasze oczekiwania - ja znalazłem duży wybór na:
    https://www.strefalamp.pl/lampy-sufitowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrej jakości oświetlenie dekoracyjne zamawiałam przez sklep Asaj tu https://www.asaj.pl/oswietlenie-dekoracyjne. Spory wybór produktów. Dobre oświetlenie w mieszkaniu jest bardzo ważną kwestią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To już bardzo istotna kwestia. Jeśli chcecie postawić na nowoczesne rozwiązania, to dobrym wyborem mogą się okazać specjalne Ekskluzywne lampy oświetleniowe. Sama postawiłam na taki wybór w swoim domu i muszę przyznać, że to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne propozycje lamp do całego mieszkania :) Zapraszam na https://strefaledowa.pl po więcej oświetlenia :)

    OdpowiedzUsuń