czwartek, 6 czerwca 2013

Styl belgijski

Zaczynamy nową serię postów Style we wnętrzach. Niby dużo tego w internecie, ale i tak brakuje mi pełnego przekroju w jednym miejscu. Dlatego zaczynam dość nietypowo. Stylem, który urzekł mnie jako pierwszy i do którego ciągle wracam. A ostatnio nawet dosłownie, ponieważ wygrał ostatecznie w moim mieszkaniu.

Nie wiem czy to kwestia miejsca, w którym go pierwszy raz zobaczyłam czy też jest po prostu idealny ale zaczęło się od jednego albumu i jednego zdjęcia. 

Ale od początku. W 2008 r. byłam w Maastricht na szkoleniu i trafiłam do najpiękniejszej księgarni w jakiej byłam. Zresztą nie tylko ja uważam ją za wyjątkową:) Sklep został nazwany przez dziennik „The Guardian” najprawdopodobniej „najpiękniejszą księgarnią świata”.... a został on urządzony w byłym Kościele Dominikanów. Nie o tym ma być post ale nie mogę sobie odmówić wklejenia kilku zdjęć:)











Obiecałam sobie , że o tej księgarni nic nie napiszę więc wracam do tematu. Będąc tam poszłam oczywiście do działu książek z wystrojem wnętrz. No gdzież by indziej. I tam w ręce wpadła  mi książka wydawnictwa Beta Plus Living with wood. 
Nie muszę mówić, że najlepsze wydawnictwo z architekturą i wystrojem wnętrz (pisałam o nich w kontekście BB Home). 

A w tej książce było takie zdjęcie... i się zakochałam....



 


Książki wtedy nie kupiłam ponieważ wydawało mi się, że 50 euro to za dużo ale oczywiście po powrocie do Polski natychmiast ją zamówiłam w księgarni internetowej. Było w tym zdjęciu coś co spełniało moje marzenia o domu idealnym. Światło, wystrój, kompozycja. Po prostu natchnienie na przyszłość. Trudno mi było ocenić nawet jaki to styl ponieważ ma trochę ze skandynawskiego i z angielskiego i francuskiego... więc uznawałam go za "mój mix". Ale ostatnio doszłam do wniosku, że ten styl ma swoją nazwę i swoje pochodzenie i jest typowy dla Belgii. To jest po prostu styl belgijski. Zatem postanowiłam poszukać w w google - a tam nic. Druga próba była po angielsku - aha:) ok, ulżyło mi "belgian style" jak najbardziej istnieje - tylko my go nie rozpoznajemy szczególnie. W sumie to nie wiem czy nie jest rozpoznawany ponieważ nie jest popularny czy na odwrót. 


W każdym razie popatrzcie co ja rozumiem przez styl belgijski.




 
 

 









  


Widzicie pewne powtarzające się elementy? 

1. Len naturalny w odcieniach ziemi (wygodne "wysiedziane" sofy, rolety rzymskie)
2. Stare drewno (bardzo niedoskonałe, nie poddawane renowacji), np. starodawne stołki.
3. Kamienne lampy.
4. Mało dywanów.
5. Stoliki  na metalowej ramie.
6. Jeżeli są zasłony (lniane) to na czarnych karniszach z kulką na końcu.

Nie jest prosto ani tanio urządzić dom w stylu belgijskim. Wszystko opiera się bowiem na jakości materiałów i wykonania. Trudno w Polsce znaleźć również sklepy oferujące kamienne lampy czy też czarne (ale nie plastikowe) karnisze. Ja przynajmniej jeszcze nie znalazłam:)
Sklepem, który najlepiej oddaje ten styl jest Decolor, o którym napiszę wkrótce. Natomiast drewniane niedoskonałe meble oraz sofy w stylu powyżej oferuje NAP. Stoliki na metalowej ramie są w Decolor, Inne meble (o nich też wkrótce) oraz sklepach z meblami kolonialnymi. 


a to propozycja kilku rzeczy z polskich sklepów, które pozwolą urządzić mieszkanie/dom w stylu belgijskim:



Lampa Jeanne, Belle Maison - 185 zł  (http://www.bellemaison.pl/1433-lampa-jeanne.html) 
Sofa Merci, NAP - od 4455 zł (http://www.nap.com.pl/kolekcja/sklep/shop/2151/catalog/product/view/sofa-merci-nap-concept/25/)  
Stołek, NAP - 220 zł (http://www.nap.com.pl/kolekcja/jadalnia/shop/1484/catalog/product/view/stolek-nap-concept/77/)
Stolik Loft, Inne Meble - 1245 zł (http://www.innemeble.pl/id,8846/prod,stoliki-niskie)
Fotel Wing, Decolor 3647 zł (http://www.decolor.pl/sklep/salon/fotele/fotel-wing-detail)

Mam nadzieję, że Wam też się podoba ten styl:)

3 komentarze:

  1. O dzięki. Ja tez nie wiedzialam ze to styl belgijski, ale to jest wlasnie taki mój styl. :-) ja tez nazywalam swoje urządzanie mixem stylów a tu proszę - został nazwany :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie na razie mało się u nas mówi o tym stylu, ale jest i jest świetny! pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  2. Bardzo piękny styl mi też się podoba ale do tego dodałbym sufity napinane które są ostatnio bardzo modnę i dają efekt "wow"
    https://www.dekodps.pl/sufity-napinane.html

    OdpowiedzUsuń