środa, 8 stycznia 2014

Kuchenka czy piec?

Dzisiaj kuchennych rewolucji część druga:) Obok zabudowy okapu, której nie mogę zrobić u siebie po głowie chodzi mi piec. Albo bardziej wyrazista kuchenka. To w sumie ciekawe jak mało jest ich w Polsce i jak bardzo są niepopularne. Zapewne cena odgrywa jakąś rolę ale czy tylko?

Ogólnie wydaje mi się, że poszliśmy w nowoczesność, a tam rzeczywiście nie ma miejsca na wielkie palniki czy rozbudowane piece. Ostatnio raczej chowamy sprzęty i je minimalizujemy. A ja będę uparcie przekonywać, żeby było inaczej.Bo lubię jak kuchnia wygląda na taką co się ją z przyjemnością używa:) Oczywiście nie tylko wygląda:) Lubię kuchnie które zapraszają do pichcenia, do spędzania w nich czasu. A takie kuchnie zawsze widziałam w brytyjskich i amerykańskich magazynach. I to co je wszystkie łączy to wielkie kuchenki albo wręcz piece. 

Mówię  o kilku markach. Są też inne jak: EverhotESSE, Bertazzoni, Hergom, Smeg, Lacanche ale akurat te wskazane poniżej najczęściej pojawiają się na zdjęciach, które mnie urzekają.

Wszystkie poniższe marki dostępne są w Polsce.





 

Chociaż ten styl kojarzy się nieodłącznie z francuską prowincją to w zależności od wybranego modelu możemy osiągnąć od bardzo rustykalnego stylu domku na wsi po najbardziej wyrafinowaną i elegancją kuchnię w luksusowej willi. A ja rozważam jakąś namiastkę do kuchni w bloku:) 

Kuchenki i piece mogą być opalane drewnem, gazem lub zasilane elektrycznością. Ceny kosmiczne, ale przecież wszystko zaczyna się od marzeń;)

A teraz trochę inspiracji:)

 

 VIKING

  [1], [2], [3], [4]


 AGA
 
  [1], [2], [3], [4]


FALCON
 
   [1], [2], [3], [4]



 LE CORNUE, LECANCHE

   [1], [2], [3], [4]



Co ciekawe AGA ma naprawdę rozbudowaną społeczność w  Wielkiej Brytanii a jej blog jest ciekawy nie tylko kulinarnie. Zobaczcie sami: www.agablog.agaliving.com


Jeżeli jest ktoś, kto ma takie cudo to proszę dajcie znać czy warto nadal marzyć:))

A jeżeli czujecie niedosyt to dużo więcej rewelacyjnych inspiracji znajdziecie na Pinterest: www.pinterest.com/lostintimepl/range-cookers


pozdrawiam i dziękuję za komentarze:)



5 komentarzy:

  1. Myślałam, że lodówka SMEG to szczyt awangardy, ale AGA też jest niezła :))) Nie słyszałam o tej firmie, nawet nie widziałem takich podobnych kuchenek. Świetne :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale najciekawsze, że można je wszystkie kupić w Polsce:))) Tym się sama zdziwiłam:)

      Usuń
  2. Zapraszam na stronę dystrybutora kuchenek FALCON, Bertazzoni oraz La Cornue w Polsce :) www.kuchniefalcon.pl oraz do kontaktu telefonicznego pod numerem 12 350 62 35

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń